Dávné město vyzařující radiaci z atomového výbuchu

Radiace je i dnes intenzivní, oblast je velmi nebezpečná

Silná vrstva radioaktivního popela pokrývá tři čtverečné míle oblasti nacházející se v indickém Radžasthánu, deset mil západně od města Jodhpur. Toto místo, kde se stavělo sídliště, nyní zkoumají vědci.

Již nějakou dobu se vědělo, že v místě výstavby se vyskytl vysoký počet vrozených vad a rakoviny. Měřící přístroje zaznamenaly tak vysokou úroveň radiace, že indická vláda nechala celou oblast uzavřít policejním kordónem. Vědci zde pod povrchem objevili dávné město, jež bylo před 8000-12000 lety zasaženo atomovým výbuchem, který zničil většinu budov a zabil kolem půl milionu lidí. Jeden z výzkumníků odhaduje, že jaderná bomba byla na úrovni bomb svržených v roce 1945 na Japonsko.

Slavný epos Mahábhárata jasně popisuje katastrofický výbuch, který otřásl celou pevninou:

"Jediná střela nabitá celou silou vesmíru... žhnoucí sloup dýmu a plamenů, jasný jako deset tisíc Sluncí, se skvěl v plné záři... byla to neznámá zbraň, železný hromoklín, obrovský posel smrti, který celý národ spálil na popel... Mrtví byli spáleni tak, že je nešlo rozeznat. Vlasy a nehty jim vypadaly, hrnce se bez zjevné příčiny rozlámaly a ptáci zbělali. Po několika hodinách bylo veškeré jídlo nakaženo. Vojáci se ve snaze uniknout tomuto ohni vrhali do řeky."

Hovoří historik

Historik Kisari Mohan Ganguli uvádí, že indické posvátné spisy jsou plné podobných popisů atomového výbuchu, jaký zažila Hirošima a Nagasaki. Jsou v nich odkazy na bojové vozy na obloze a zbraně hromadného ničení. Dávná bitva je vylíčena v části Mahábháraty zvané Dróna Parva. Ganguli říká, že v pasáži se píše o boji, ve kterém exploze zbraní hromadného ničení zasahuje celé armády a odhazuje zástupy bojovníků s koňmi a slony, jako by to byly listy na stromech. Známý "hřib", exploze kolmo vzhůru s vlnou mraků dýmu, je popisován jako "postupné otvírání obrovských slunečníků."

Archeologický průzkum vydává svědectví

Archeolog Francis Taylor říká, že přeložil svitky z nedalekých chrámů, obsahující modlitby za spásu před velkým světlem, které se blížilo k městu a mělo ho obrátit v ruiny. Prohlašuje: "Představa, že nějaká civilizace měla jadernou technologii již před námi, je tak ohromující. Radioaktivní popílek dodává na věrohodnosti dávným indickým záznamům popisujícím atomovou válku.

Zatímco pět členů týmu zkoumá oblast, byla pozastavena stavba. Dílovedoucí Lee Hundley se po objevu vysoké úrovně radiace stal pionýrem archeologického průzkumu.

Zdroj článku - Avalon